Notícies

Titular notícies

Setmana Santa al sud de França

Aquesta Setmana Santa un grup de 20 socis i voluntaris vam visitar algunes ciutats del sud de França durant 4 dies amb l'acompanyament d'un guia amb un gran coneixement d'història, anomenat Xavier Albiol i al que li agraïm molt tot el que ens va aportar en aquest viatge.

El primer dia, a Vilafranca de Conflent, vam tenir l'oportunitat de gaudir d'una maqueta tàctil del poble! A prop d'aquest poble, vam visitar, també, la Universitat d'estiu Catalana a Prades de Conflent, una institució que es va crear a l'època franquista i que segueix fent avui en dia la seva funció.

El segon dia vam pujar a un vaixell que ens va passejar pel Canal de Midi, un canal que va del Mar Mediterrani a l'Oceà Atlàntic, després ens vam menjar una deliciosa paella.

L'endemà, vam conèixer l'església sense acabar i la zona romànica del poble de Narbone, vam passejar pel centre de Montpeller, un espai pel qual només transiten tramvies, bicicletes i vianants gràcies al disseny pensant en reduir la contaminació que va fer l'arquitecte català Ricard Bofill.

Ja de tornada a casa, vam visitar Ceret la ciutat de les cireres i vam dinar a Peralada, on van gaudir del Castell i dels jardins on se celebra el Festival de Peralada.

Un gran viatge que segur que tots els qui hi van assistir recordaran durant molt de temps!